Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-12-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Understanding the Experience of Stigma for Parents of Children with Autism Spectrum Disorder and the Role Stigma Plays in Families’ Lives

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Sydney H. Kinnear, Bruce G. Link, Michelle S. Ballan, Ruth L. Fischbach
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2637-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Stigma is widely perceived in the lives of families with autism spectrum disorder (ASD) yet large, systematic studies have not been undertaken. Following Link and Phelan’s (Ann Rev Sociol 27:363–385, 2001) model, this study of 502 Simons Simplex Collection families details how different factors contribute to stigma and how each appears to increase the overall difficulty of raising a child with ASD. The model begins with the child’s behavioral symptoms and then specifies stigma processes of stereotyping, rejection, and exclusion. Autism behaviors contribute both to the difficulty families experience raising a child with autism and to the stigma processes associated with those behaviors. Stigma also plays a significant role (.282, p < .001) in predicting how difficult life is overall for parents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 77 kb)
10803_2015_2637_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave