Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-11-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Strategies for Disseminating Information on Biomedical Research on Autism to Hispanic Parents

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Clara M. Lajonchere, Barbara Y. Wheeler, Thomas W. Valente, Cary Kreutzer, Aron Munson, Shrikanth Narayanan, Abe Kazemzadeh, Roxana Cruz, Irene Martinez, Sheree M. Schrager, Lisa Schweitzer, Tara Chklovski, Darryl Hwang

Abstract

Low income Hispanic families experience multiple barriers to accessing evidence-based information on Autism Spectrum Disorders (ASD). This study utilized a mixed-strategy intervention to create access to information in published bio-medical research articles on ASD by distilling the content into parent-friendly English- and Spanish-language ASD Science Briefs and presenting them to participants using two socially-oriented dissemination methods. There was a main effect for short-term knowledge gains associated with the Science Briefs but no effect for the dissemination method. After 5 months, participants reported utilizing the information learned and 90 % wanted to read more Science Briefs. These preliminary findings highlight the potential benefits of distilling biomedical research articles on ASD into parent-friendly educational products for currently underserved Hispanic parents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016Naar de uitgave