Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-09-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Autism Spectrum Disorders (ASD) in Blind Children: Very High Prevalence, Potentially Better Outlook

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Rubin Jure, Ramón Pogonza, Isabelle Rapin
Belangrijke opmerkingen
A preliminary report of the data was presented as a poster at the International Child Neurology Congress in Iguazu Falls, Brazil, on 05 May, 2014.

Abstract

Autism spectrum disorders affected 19 of 38 unselected children at a school for the blind in Cordoba, Argentina. Autism was linked to total congenital blindness, not blindness’ etiology, acquired or incomplete blindness, sex, overt brain damage, or socioeconomic status. Autism “recovery,” had occurred in 4 verbal children. Congenital blindness causes profoundly deviant sensory experience and massive reorganization of brain connectivity. Its ≥30 times greater prevalence than in sighted children suggests a distinct pathogenesis. Unawareness of autism’s high prevalence in blind individuals includes blindness’ rarity, misunderstanding of autism as “disease” rather than dimensional behavioral diagnosis, reluctance to diagnose it in blind children, and ignorance of its potentially more favorable outcome. Future investigation may suggest interventions to prevent or mitigate it.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave