Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-12-2018 | Original Paper | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

The Role of Adaptive Behavior and Parent Expectations in Predicting Post-School Outcomes for Young Adults with Intellectual Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Kristin A. Dell’Armo, Marc J. Tassé
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examined the role of parent expectations and adaptive behavior in predicting outcomes for youth with intellectual disability. A sample of students with intellectual disability were drawn from the National Longitudinal Transition Study-2 for inclusion in this study. Four latent variables were created: demographic factors, adaptive behavior, parent expectations, and post-school outcomes. Structural equation modeling was used to test relationships between these constructs. Results indicated that adaptive behavior was more important than parent expectations in predicting post-school outcomes. Results supported the conclusion that adaptive behavior plays a critical role in post-school success for individuals with intellectual disability and that parent expectations alone were insufficient to ensure positive outcomes for youth with poor adaptive skills. Implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave