Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-12-2018 | Original Paper | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

Age as a Moderator of Social Skills Intervention Response Among Korean Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Jung Kyung Hong, Miae Oh, Guiyoung Bong, Ju-Hyun Kim, Geonho Bahn, In-Hee Cho, Hee Jeong Yoo
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Few studies have investigated the effect of age on treatment effectiveness of evidence-based social skills training in autism spectrum disorder (ASD) adolescents. This study evaluated the effectiveness of Program for the Education and Enrichment of Relational Skills (PEERS®) in different ages of ASD adolescents. A total of 110 ASD adolescents aged 11–19 years were divided into early, middle, and late adolescence groups, and the changes in outcome measures following intervention were compared among the three groups. We found that the improvements in social competence after PEERS® were significant, but the treatment effects were not significantly different among the three age groups. The findings suggest that PEERS® is beneficial for ASD adolescents regardless of patient age and adolescence stage.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave