Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-12-2018 | Original Paper | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

Addressing a Gap in Healthcare Access for Transition-Age Youth with Autism: A Pilot Educational Intervention for Family Nurse Practitioner Students

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Dorothea Iannuzzi, Patricia Rissmiller, Susan M. Duty, Susan Feeney, Maura Sullivan, Carol Curtin
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

A mixed-methods randomized controlled trial pilot study evaluated an educational curriculum focused on the medical needs of transition-age youth (TAY) with autism (ASD) for family nurse practitioner students. Fourteen out of a cohort of 16 (87.5%) nursing students consented to participate in the study and were randomly assigned to either a waitlist control group (WLC) (n = 8) or an intervention group (INT) (n = 6). Three measures were used to determine pre- and post-intervention levels of self-efficacy, knowledge, and attitudes. Quantitative and qualitative data provide preliminary support that participation in intervention may improve and enhance knowledge and level of self-efficacy in working with TAY with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave