Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2013 | Original Paper | Uitgave 3/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2013

The Effects of Covert Audio Coaching on Teaching Clerical Skills to Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2013
Auteurs:
Kyle D. Bennett, Rangasamy Ramasamy, Toby Honsberger

Abstract

Employment instruction for secondary students with autism spectrum disorder (ASD) has received very little attention in the professional literature. However, adults with ASD usually have difficulty maintaining employment for a variety of reasons, including problems with performing work tasks. This study used a multiple baseline design across participants to examine the effects of performance feedback on the participants’ ability to independently make photocopies. Feedback was delivered privately through a two-way radio and earbud speaker. The results support the conclusion that the intervention, covert audio coaching, was effective in increasing the participants’ accuracy in making photocopies. Specifically, participants demonstrated mastery of the skill within 4–5 sessions, and their improvements maintained for several weeks following intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2013 Naar de uitgave