Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2013 | Original Paper | Uitgave 3/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2013

Improving Social Skills in Adolescents and Adults with Autism and Severe to Profound Intellectual Disability: A Review of the Literature

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2013
Auteurs:
Katherine M. Walton, Brooke R. Ingersoll

Abstract

Social skills are important treatment targets for individuals with autism spectrum disorders (ASD) across the lifespan. However, few treatments are available for adolescents and adults with ASD who also have severe to profound intellectual disability (S/PID). Several social skill interventions have been described that may improve social skills in this population, including video modeling, developmental, peer-mediated, behavioral, and structured teaching interventions. However, significant challenges in research design and methodology exist across these studies. This paper reviews research examining social skill interventions for youth and adults with ASD and S/PID and points out weaknesses and challenges in this literature. We propose a developmental framework of adapting early childhood interventions for use with youth and adults with ASD and S/PID as one starting point for intervention development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2013 Naar de uitgave