Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-06-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Student Perceptions of College-Readiness, College Services and Supports, and Family Involvement in College: An Exploratory Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Grace L. Francis, Jodi Duke, Frederick J. Brigham, Kelsie Demetro

Abstract

Although increasing numbers of students with disabilities are attending college, they graduate at lower rates compared to students without disabilities. In order to understand how to effectively prepare students with disabilities and provide meaningful support to college students with disabilities, we investigated the experiences of students registered with the disability service office at a public university located in the eastern region of the U.S. to learn about (a) the degree to which they felt prepared to enter college, (b) the disability-related services they received in college, (c) their perspectives of services received, (d) suggestions for improving services, and (e) their perspectives family involvement in college. We report mixed-methods findings from participants and provide implications for policy and practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave