Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-05-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Cerebro-Cerebellar Functional Connectivity is Associated with Cerebellar Excitation–Inhibition Balance in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
John P. Hegarty II, Dylan J. Weber, Carmen M. Cirstea, David Q. Beversdorf
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3613-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Atypical functional connectivity (FC) and an imbalance of excitation-to-inhibition (E/I) have been previously reported in cerebro-cerebellar circuits in autism spectrum disorder (ASD). The current investigation used resting state fMRI and proton magnetic resonance spectroscopy (1H-MRS) to examine the relationships between E/I (glutamate + glutamine/GABA) and FC of the dorsolateral prefrontal cortex and posterolateral cerebellar hemisphere from 14 adolescents/adults with ASD and 12 age/sex/IQ-matched controls. In this pilot sample, cerebro-cerebellar FC was positively associated with cerebellar E/I and listening comprehension abilities in individuals with ASD but not controls. Additionally, a subgroup of individuals with ASD and low FC (n = 5) exhibited reduced E/I and impaired listening comprehension. Thus, altered functional coherence of cerebro-cerebellar circuits in ASD may be related with a cerebellar E/I imbalance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave