Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-05-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Cerebro-Cerebellar Functional Connectivity is Associated with Cerebellar Excitation–Inhibition Balance in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
John P. Hegarty II, Dylan J. Weber, Carmen M. Cirstea, David Q. Beversdorf
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3613-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Atypical functional connectivity (FC) and an imbalance of excitation-to-inhibition (E/I) have been previously reported in cerebro-cerebellar circuits in autism spectrum disorder (ASD). The current investigation used resting state fMRI and proton magnetic resonance spectroscopy (1H-MRS) to examine the relationships between E/I (glutamate + glutamine/GABA) and FC of the dorsolateral prefrontal cortex and posterolateral cerebellar hemisphere from 14 adolescents/adults with ASD and 12 age/sex/IQ-matched controls. In this pilot sample, cerebro-cerebellar FC was positively associated with cerebellar E/I and listening comprehension abilities in individuals with ASD but not controls. Additionally, a subgroup of individuals with ASD and low FC (n = 5) exhibited reduced E/I and impaired listening comprehension. Thus, altered functional coherence of cerebro-cerebellar circuits in ASD may be related with a cerebellar E/I imbalance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 84 KB)
10803_2018_3613_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave