Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-05-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Circumscribed Interests and Attention in Autism: The Role of Biological Sex

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Clare Harrop, Desiree Jones, Shuting Zheng, Sallie Nowell, Brian A. Boyd, Noah Sasson
Belangrijke opmerkingen
Portions of this data has been presented at the International Meeting For Autism Research 2017 (San Francisco, CA) and 2018 (Rotterdam, Netherlands), the NIH Future Research Leaders Conference (Bethesda, MD) and the Triangle Neuroscience Conference (Raleigh, NC).

Abstract

Recent studies suggest that circumscribed interests (CI) in females with Autism Spectrum Disorder (ASD) may align more closely with interests reported in typical female development than those typically reported for ASD males. We used eye-tracking to quantify attention to arrays containing combinations of male, female and neutral images in elementary-aged males and females with and without ASD. A number of condition × sex effects emerged, with both groups attending to images that corresponded with interests typically associated with their biological sex. Diagnostic effects reported in similar studies were not replicated in our modified design. Our findings of more typical attention patterns to gender-typical images in ASD females is consistent with evidence of sex differences in CI and inconsistent with the “Extreme Male Brain” theory of ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave