Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-05-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Reading Comprehension in Children With and Without ASD: The Role of Word Reading, Oral Language, and Working Memory

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Meghan M. Davidson, Margarita Kaushanskaya, Susan Ellis Weismer

Abstract

Word reading and oral language predict reading comprehension, which is generally poor, in individuals with autism spectrum disorder (ASD). However, working memory (WM), despite documented weaknesses, has not been thoroughly investigated as a predictor of reading comprehension in ASD. This study examined the role of three parallel WM N-back tasks using abstract shapes, familiar objects, and written words in children (8–14 years) with ASD (n = 19) and their typically developing peers (n = 24). All three types of WM were significant predictors of reading comprehension when considered alone. However, these relationships were rendered non-significant with the addition of age, word reading, vocabulary, and group entered into the models. Oral vocabulary emerged as the strongest predictor of reading comprehension.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave