Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-02-2016 | Original Paper | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Stress in Parents of Children with Autism Spectrum Disorder: An Exploration of Demands and Resources

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Teri M. Krakovich, John H. McGrew, Yue Yu, Lisa A. Ruble

Abstract

We applied the ABCX model of stress and coping to assess the association between child and family demands, school-based resources (i.e., parent–teacher alliance and COMPASS, a consultation intervention), and two measures of parent stress: perceptions of the demands of raising a child (Child domain) and reactions to those demands (Parent domain). Data were analyzed from seventy-nine parents of children ages 3–9 with ASD participating in two randomized controlled trials of COMPASS. Stronger parent–teacher alliance correlated with decreased Parent domain stress and participation in COMPASS correlated with decreased Child domain stress after controlling for baseline stress. The study indicates that school-based resources can help reduce parent stress.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave