Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-02-2016 | Original Paper | Uitgave 6/2016 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Mapping Robots to Therapy and Educational Objectives for Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Claire A. G. J. Huijnen, Monique A. S. Lexis, Rianne Jansens, Luc P. de Witte

Abstract

The aim of this study was to increase knowledge on therapy and educational objectives professionals work on with children with autism spectrum disorder (ASD) and to identify corresponding state of the art robots. Focus group sessions (n = 9) with ASD professionals (n = 53) from nine organisations were carried out to create an objectives overview, followed by a systematic literature study to identify state of the art robots matching these objectives. Professionals identified many ASD objectives (n = 74) in 9 different domains. State of the art robots addressed 24 of these objectives in 8 domains. Robots can potentially be applied to a large scope of objectives for children with ASD. This objectives overview functions as a base to guide development of robot interventions for these children.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016Naar de uitgave