Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Social Interaction Skill Intervention for Autistic Adults with Intellectual Disability and Limited Language: A Pilot of the SKILL Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Emily F. Ferguson, Krista N. Drapalik, Jeffrey Liang, Klaire Hua, Harrison Feerst, Alice B. Mallory, Ty W. Vernon
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

There is a dearth of research that focuses on social intervention efforts for adults on the autism spectrum with intellectual disability and limited conversational language. Using a multiple baseline experimental design, this pilot investigation of the Socialization Knowledge for Individuals with Limited Language (SKILL) program evaluated a novel peer-facilitated group program specifically designed to target social interaction skills for this population. Findings from five pilot participants yielded evidence of social improvements across specific verbal skills (on-topic conversational contributions and responses) and nonverbal behaviors (eye-contact, active listening), as evidenced by coded social conversation probes and parent-report measures. These findings demonstrate the promise of a socialization intervention for a population that has historically been neglected in the social intervention research literature.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave