Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Achieving Independence and Mastery in School: An Open Trial in the Outpatient Setting

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Leanne Tamm, Allison K. Zoromski, Ellen E. Kneeskern, Meera Patel, Heather M. Lacey, Aaron J. Vaughn, Heather A. Ciesielski, Hannah K. Weadick, Amie W. Duncan
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Youth with autism spectrum disorders (ASD) without intellectual disability frequently experience academic problems, in part due to executive functioning (EF) deficits. There are currently no evidence-based interventions targeting academic EF skills (e.g., organization, prioritization, etc.) for middle school youth with ASD. The need is critical given increasing demands on these skills during the transition from elementary to middle school. An intervention targeting academic EF skills, Achieving Independence and Mastery in School (AIMS), was recently developed. This paper reports on an open trial of the AIMS—Outpatient intervention with 21 middle schoolers with ASD. Results suggest high feasibility/satisfaction, and improved EF, particularly in the domains of organization and materials management. These promising results support further intervention development work and suggest that academic EF skills are malleable in youth with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave