Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

The Use of Oral Midazolam to Facilitate the Ophthalmic Examination of Children with Autism and Developmental Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
G. R. McBride, K. A. J. Stephenson, G. Comer, O. Flanagan
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04658-2) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Ophthalmic examinations of developmentally delayed/autistic children are challenging. Oral midazolam may be a viable alternative to general anaesthesia for this indication. Single-centre retrospective cohort study (January 2018–March 2020). Oral midazolam (0.5 mg/kg, max 15 mg). Metrics included: patient demographics, examination completion rate, duration of stay and adverse events. 50 oral midazolam examinations were performed (45 patients). Mean age was 79.12 months. All had developmental delay (66.67% autism). Time to ophthalmic examination was 60.31 minutes. Eye examination was successfully completed in 98%. No adverse events were reported. Mean stay was 3.35 hours. Oral midazolam (0.5 mg/kg, max 15 mg) is associated with safe, successful completion of ophthalmic examinations in children previously unexaminable in clinic.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave