Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012

Receptive and Expressive Language as Predictors of Restricted and Repetitive Behaviors in Young Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2012
Auteurs:
Corey E. Ray-Subramanian, Susan Ellis Weismer

Abstract

This study examined whether language skills and nonverbal cognitive skills were associated with clinician-observed restricted and repetitive behaviors (RRBs) in a sample of 115 children with autism spectrum disorders (ASD) at ages 2 and 3. By age 3, RRBs were significantly negatively correlated with receptive and expressive language, as well as nonverbal cognitive skills. Increases in receptive and expressive language from age 2 to 3 significantly predicted decreases in RRBs, controlling for age in months, time between visits, and gains in nonverbal cognitive skills. This study contributes to the limited research that has examined early patterns and predictors of RRBs in young children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012 Naar de uitgave