Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Original Paper | Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012

Play and Joint Attention of Children with Autism in the Preschool Special Education Classroom

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2012
Auteurs:
Connie Wong, Connie Kasari

Abstract

The purpose of this study was to examine play and joint attention in children with autism (n=27) as compared to children with other developmental delays (n=28) in public preschool special education classrooms. The participants were observed in their classroom environment for 2 h over 3 separate days. Results show that children with autism spent more of their time unengaged and less time engaged in symbolic play and joint attention behaviors as compared to children with other developmental delays. Additionally, teachers seldom focused directly on symbolic play and joint attention in their teaching. These findings suggest the importance of educating teachers to target play and joint attention skills in their preschool special education classes, specifically for children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012 Naar de uitgave