Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Original Paper | Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012

An Examination of Handedness and Footedness in Children with High Functioning Autism and Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2012
Auteurs:
R. Markoulakis, S. M. Scharoun, P. J. Bryden, P. C. Fletcher

Abstract

Motor control deficits have been documented in children with high functioning autism and Asperger syndrome (HFA/AS), but the extent to which these disorders affect the children’s footedness must be delineated. Twelve typically developing (TD) children and 12 children with HFA/AS, ages 6–9 years, were recruited. Motor control skills were assessed through a variety of footedness tasks to determine location and nature of impairment, regarding motor dominance. Overall, greater inconsistencies in dominance arose in children with HFA/AS, through disparities in measures of preference. Results will have broader implications for understanding motor impairments in children with HFA/AS as determined by comparing performance on footedness tasks, as well as for the design of interventions to account for these deficits.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012 Naar de uitgave