Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-09-2020 | Original Paper | Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021

Parent–Teacher Disagreement on Ratings of Behavior Problems in Children with ASD: Associations with Parental School Involvement Over Time

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2021
Auteurs:
Sarah Levinson, Juliana Neuspiel, Abbey Eisenhower, Jan Blacher
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

ASD symptomology and behavioral problems pose challenges for children with ASD in school. Disagreement between parents and teachers in ratings of children’s behavior problems may provide clinically relevant information. We examined parent–teacher disagreement on ratings of behavior problems among children with ASD during the fall and spring of the school year. When child, teacher, and class characteristics were considered simultaneously, only ASD symptom severity predicted informant disagreement on internalizing and externalizing behavior problems. We also examined associations between informant disagreement and parent school involvement. Cross-lagged panel analyses revealed that higher informant disagreement on children’s behavior problems in the fall predicted lower parent school involvement in the spring, suggesting that greater informant agreement may foster parental school involvement over time.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021 Naar de uitgave