Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2020 | Original Paper | Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021

Can I Learn to Play? Randomized Control Trial to Assess Effectiveness of a Peer-Mediated Intervention to Improve Play in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2021
Auteurs:
Cally Kent, Reinie Cordier, Annette Joosten, Sarah Wilkes-Gillan, Anita Bundy
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Play is often used in interventions to improve social outcomes for children with autism spectrum disorders (ASD). Play is a primary occupation of childhood and, therefore, an important outcome of intervention. The Ultimate Guide to Play, Language and Friendship (PLF) is a peer-mediated intervention for 6–11-year-old children with ASD. A total of 68 dyads were randomized to either a 10-week treatment first or waitlist control group. Results revealed a significant moderate intervention effect from pre- to post-intervention, which was maintained to the 3-month follow-up clinic session and generalized to the home environment. The findings support that the PLF intervention can be used to positively improve play in 6–11-year-old children with ASD.
Australian New Zealand Clinical Trials Registry, https://​www.​anzctr.​org.​au/​ (ACTRN12615000008527; Universal Trial Number: U1111-1165-2708)

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021 Naar de uitgave