Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-09-2020 | Brief Report

Brief Report: Socioeconomic Factors Associated with Minimally Verbal Status in Individuals with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Nell Maltman, Leann Smith DaWalt, Jinkuk Hong, Marsha Mailick
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

About 30% of adults with autism are minimally verbal. Past research suggested that after age five, few gain verbal fluency, but studies have rarely investigated whether family environmental factors contribute to the acquisition of verbal fluency. The present study utilized data from the Autism Diagnostic Interview-Revised to compare changes in verbal fluency for 404 individuals with autism from childhood to adolescence and adulthood. Socioeconomic factors were examined across fluency groups (i.e., those who did/did not achieve verbal fluency). Findings indicated that fully 60% of those who were minimally verbal in early childhood acquired verbal fluency in adolescence and adulthood. Parent socioeconomic status differed across fluency groups, suggesting the importance of environmental factors for individual development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel