Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-09-2020 | Brief Report | Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021

Brief Report: Predictors of Teacher-Rated Academic Competence in a Clinic Sample of Children With and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2021
Auteurs:
Anna Milgramm, Kristin V. Christodulu, Melissa L. Rinaldi
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The rising prevalence of autism spectrum disorder (ASD) necessitates a greater understanding of the academic experience of diagnosed children. The present study investigates several predictors of teacher-reported academic competence among a sample of elementary school children. All children in the sample were referred for an ASD evaluation and approximately half received a diagnosis. Children with and without ASD did not differ on overall academic competence, social skills, or problem behaviors. Regression analyses indicated that cognitive ability, social skills, and problem behaviors accounted for significant variance in academic competence. Moderation analyses indicated that the relations between the predictors and academic competence were comparable for children with and without ASD. Implications and future directions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021 Naar de uitgave