Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-01-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Not So Automatic Imitation: Expectation of Incongruence Reduces Interference in Both Autism Spectrum Disorder and Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Andrew Gordon, Raphael Geddert, Jeremy Hogeveen, Marie K. Krug, Sukhvinder Obhi, Marjorie Solomon
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04355-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research has observed evidence for both hypo-(supposedly due to a broken mirror neuron system) and hyper-(thought to be the result of deficits in adaptive control) imitation in autism spectrum disorder (ASD). This work sought to adjudicate between these findings using an automatic imitation (AI) paradigm with the novel manipulation of the need to engage adaptive control of imitation. Results demonstrated that ASD participants do not display a specific deficit in AI capability, are able to engage in proactive control of AI, and that relative to a well-matched effector condition, AI is not selectively associated with ASD symptom severity. These data cast doubt upon the notion of impairments in imitation or its control in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave