Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-01-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Feeding Problems, Gastrointestinal Symptoms, Challenging Behavior and Sensory Issues in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Geraldine Leader, Elaine Tuohy, June L. Chen, Arlene Mannion, Shawn P. Gilroy
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Frequency of feeding problems, gastrointestinal (GI) symptoms, challenging behavior, sensory problems and comorbid psychopathology were assessed using the following questionnaires: Screening Tool for Feeding Problems for Children, GI Symptoms Inventory, Behavior Problems Inventory Short Form, Short Sensory Profile, and Autism Spectrum Disorder-Comorbidity Child (ASD-CC) in 136 children and adolescents with ASD. Eighty-four percent had food selectivity, followed by food refusal (78.7%), rapid eating (76.5%), chewing problems (60.3%), food stealing (49.3%) and vomiting (19.1%). Higher rates of GI symptoms, challenging behavior, and sensory issues were found in those who presented with rapid eating, food refusal and food stealing than those without these problems. Comorbid psychopathology predicted rapid eating, food selectivity and food refusal.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave