Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

Mothers’ and Children’s Story-Telling: A Study of Dyads with Typically Developing Children and Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Tiffany L. Hutchins, Chelsea Deraway, Patricia Prelock, Ana O’Neill

Abstract

The production of specific mental state terms types and functions by caregivers and their TD children and caregivers and their children with ASD were assessed in two contexts: a parent’s story-telling task and a child’s story-telling task. Caregivers of children with ASD produced less causal talk and proportionally less desire and cognitive talk than did caregivers of TD children. When focusing only on variation in our ASD sample, caregivers’ and children’s production of different mental state references varied with context and were predicted by different child characteristics (i.e., theory of mind, autism severity, language level). We conclude that caregivers are likely adjusting different aspects of mental state input depending on different aspects of child development although these adjustments may not always be optimal.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017 Naar de uitgave