Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

The Role of Theory of Mind on Social Information Processing in Children With Autism Spectrum Disorders: A Mediation Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Monica Mazza, Melania Mariano, Sara Peretti, Francesco Masedu, Maria Chiara Pino, Marco Valenti

Abstract

Individuals with autism spectrum disorders (ASD) show significant impairments in social skills and theory of mind (ToM). The aim of this study was to evaluate ToM and social information processing abilities in 52 children with ASD compared to 55 typically developing (TD) children. A mediation analysis evaluated whether social information processing abilities can be mediated by ToM competences. In our results, children with autism showed a deficit in social skills and ToM components. The innovative results of our study applying mediation analysis demonstrate that ToM plays a key role in the development of social abilities, and the lack of ToM competences in children with autism impairs their competent social behavior.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017Naar de uitgave