Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

Joint-Attention and the Social Phenotype of School-Aged Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Peter Mundy, Stephanie Novotny, Lindsey Swain-Lerro, Nancy McIntyre, Matt Zajic, Tasha Oswald
Belangrijke opmerkingen

Electronic Supplementary Material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3061-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The validity of joint attention assessment in school-aged children with ASD is unclear (Lord, Jones, Journal of Child Psychology and Psychiatry 53(5):490–509, 2012). This study examined the feasibility and validity of a parent-report measure of joint attention related behaviors in verbal children and adolescents with ASD. Fifty-two children with ASD and 34 controls were assessed with the Childhood Joint Attention Rating Scale (C-JARS). The C-JARS exhibited internally consistency, α = 0.88, and one factor explained 49% of the scale variance. Factor scores correctly identified between 88 and 94% of the children with ASD and 62–82% of controls. These scores were correlated with the ADOS-2, but not other parent-report symptom measures. The C-JARS appears to assess a unique dimension of the social-phenotype of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017 Naar de uitgave