Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

Diagnostic Utility of the ADI-R and DSM-5 in the Assessment of Latino Children and Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Sandy Magaña, Sandra B. Vanegas

Abstract

Latino children in the US are systematically underdiagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD); therefore, it is important that recent changes to the diagnostic process do not exacerbate this pattern of under-identification. Previous research has found that the Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) algorithm, based on the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder, Fourth Edition, Text Revision (DSM-IV-TR), has limitations with Latino children of Spanish speaking parents. We evaluated whether an ADI-R algorithm based on the new DSM-5 classification for ASD would be more sensitive in identifying Latino children of Spanish speaking parents who have a clinical diagnosis of ASD. Findings suggest that the DSM-5 algorithm shows better sensitivity than the DSM-IV-TR algorithm for Latino children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017 Naar de uitgave