Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2008 | Original Paper | Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008

Mind-Reading in Young Adults with ASD: Does Structure Matter?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Koen Ponnet, Ann Buysse, Herbert Roeyers, Armand De Clercq

Abstract

This study further elaborates on the mind-reading impairments of young adults with autism spectrum disorder (ASD). The hypothesis is that differences in mind-reading abilities between subjects with ASD and control subjects become more apparent when they have to infer thoughts and feelings of other persons in a less structured or more chaotic conversation, than when they have to do so in a more structured conversation. Conform to the empathic accuracy design, subjects viewed two videotaped interactions depicting two strangers and attempted to infer thoughts and feelings. One of the videotaped conversations was less structured than in the other. The results underscore the significance of structure to the mind-reading abilities of young adults with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008 Naar de uitgave