Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2008 | Original Paper | Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008

Effectiveness of a Manualized Summer Social Treatment Program for High-Functioning Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Christopher Lopata, Marcus L. Thomeer, Martin A. Volker, Robert E. Nida, Gloria K. Lee

Abstract

This paper presents findings from the final two years of a four-year study investigating a manualized social treatment program for high-functioning children with autism spectrum disorders. The study sought to (1) replicate and expand findings from years one and two; (2) compare outcomes of participants who received response-cost feedback versus non-categorical feedback; and (3) provide further evidence of program feasibility. Results indicated significant improvements in social skills and problem behaviors, however no significant differences for face emotion recognition. Measures of several socially-related behaviors yielded mixed results based on rater. While parent ratings did not appear to favor one feedback format, staff ratings appeared to favor the response-cost format on some measures. Results also provided support for program feasibility.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008 Naar de uitgave