Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2008 | Original Paper | Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008

Theory of Mind in Williams Syndrome Assessed Using a Nonverbal Task

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Melanie A. Porter, Max Coltheart, Robyn Langdon

Abstract

This study examined Theory of Mind in Williams syndrome (WS) and in normal chronological age-matched and mental age-matched control groups, using a picture sequencing task. This task assesses understanding of pretence, intention and false belief, while controlling for social-script knowledge and physical cause-and-effect reasoning. The task was selected because it is entirely non-verbal, so that the WS individuals could not rely on their good verbal skills when performing the task. Results indicated a specific deficit in understanding of false belief within the WS group. There was also evidence of heterogeneity in the WS group, with the false belief impairment restricted to only a particular subgroup of WS individuals identified originally by Porter, M., & Coltheart, M. (2005). Cognitive heterogeneity in Williams syndrome. Developmental Neuropsychology, 27(2), 275–306.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008 Naar de uitgave