Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Original Paper | Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014

Knowledge of Autism and Attitudes of Children Towards Their Partially Integrated Peers with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Sophia Mavropoulou, Georgios D. Sideridis

Abstract

This study aimed to measure the effects of contact with integrated students with autism spectrum disorders (ASD) on the knowledge, attitudes and empathy of children (n = 224) from grades 4–6. A comparison group of children (n = 251) who had no contact with classmates with ASD was also included. All participants completed self-report instruments. The implementation of multilevel modeling and moderation analysis indicated significant effects on all dependent variables as well as differences across gender and grades. Implications are discussed regarding the role of contact on peers’ conceptions of autism and their attitudes towards children with ASD within inclusionary settings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014 Naar de uitgave