Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-12-2016 | Original Paper | Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017

Increased Eye Contact During Conversation Compared to Play in Children With Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Rebecca M. Jones, Audrey Southerland, Amarelle Hamo, Caroline Carberry, Chanel Bridges, Sarah Nay, Elizabeth Stubbs, Emily Komarow, Clay Washington, James M. Rehg, Catherine Lord, Agata Rozga
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2981-4) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Children with autism have atypical gaze behavior but it is unknown whether gaze differs during distinct types of reciprocal interactions. Typically developing children (N = 20) and children with autism (N = 20) (4–13 years) made similar amounts of eye contact with an examiner during a conversation. Surprisingly, there was minimal eye contact during interactive play in both groups. Gaze behavior was stable across 8 weeks in children with autism (N = 15). Lastly, gaze behavior during conversation but not play was associated with autism social affect severity scores (ADOS CSS SA) and the Social Responsiveness Scale (SRS-2). Together findings suggests that eye contact in typical and atypical development is influenced by subtle changes in context, which has implications for optimizing assessments of social communication skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017 Naar de uitgave