Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-12-2016 | Original Paper | Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017

Trust and Deception in Children with Autism Spectrum Disorders: A Social Learning Perspective

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Yiying Yang, Yuan Tian, Jing Fang, Haoyang Lu, Kunlin Wei, Li Yi

Abstract

Previous research has demonstrated abnormal trust and deception behaviors in children with Autism Spectrum Disorders (ASD), and we aimed to examine whether these abnormalities were primarily due to their specific deficits in social learning. We tested 42 high-functioning children with ASD and 38 age- and ability-matched typically developing (TD) children in trust and deception tasks and a novel condition with reduced social components. Results indicated that while TD children improved their performance with more social components, children with ASD lacked this additional performance gain, though they performed similarly as TD children in the condition with reduced social components. Our findings highlight that deficits of ASD in trust and deception are primarily associated with failure of use of social cues.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017 Naar de uitgave