Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

I Wanna Play Too: Factors Related to Changes in Social Behavior for Children With and Without Autism Spectrum Disorder After Implementation of a Structured Outdoor Play Curriculum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Michael J. Morrier, Sonja M. T. Ziegler

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) have difficulties interacting with same-aged peers during unstructured play (e.g., on the playground). Thirty-five toddler and preschool children with and without ASD participated in a structured 15-min outdoor play curriculum. The intervention, the Buddy Game, used familiar songs, movement, and games to promote peer social interaction. A 2 × 3 ANOVA assessed changes in overall targeted social behaviors during baseline, the Buddy Game, and generalization to free-pay. Multiple regression analyses examined factors related to increases in social interactions. Predictors were ASD status of child and age of child. Results indicated the Buddy Game increased overall social interactions and that social interactions were influenced more by ASD status than age. Implications for practitioners are highlighted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave