Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

Scripted and Unscripted Science Lessons for Children with Autism and Intellectual Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Victoria F. Knight, Belva Collins, Amy D. Spriggs, Emily Sartini, Margaret Janey MacDonald

Abstract

Both scripted lessons and unscripted task analyzed lessons have been used effectively to teach science content to students with intellectual disability and autism spectrum disorder. This study evaluated the efficacy, efficiency, and teacher preference of scripted and unscripted task analyzed lesson plans from an elementary science curriculum designed for students with intellectual disability and autism spectrum disorder by evaluating both lesson formats for (a) student outcomes on a science comprehension assessment, (b) sessions to criterion, and (c) average duration of lessons. Findings propose both lesson types were equally effective, but unscripted task analyzed versions may be more efficient and were preferred by teachers to scripted lessons. Implications, limitations, and suggestions for future research are also discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave