Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

Using Peer-Mediated LEGO® Play Intervention to Improve Social Interactions for Chinese Children with Autism in an Inclusive Setting

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Xiaoyi Hu, Qunshan Zheng, Gabrielle T. Lee

Abstract

The purpose of this study was to examine the effects of a peer-mediated LEGO® play intervention on improving social skills for children with ASD in an inclusive preschool in China. Three boys with ASD and 13 typically developing children participated in this study. A multiple-probe across participants design was used. The intervention consisted of LEGO® construction activities incorporated with peer-mediated strategies for one child with ASD and two typically developing peers. The intervention sessions were conducted two sessions per week with a total of 28–31 sessions for each participant. Results indicated that all three children with ASD increased their social initiations and responses following the completion of the intervention. Social validity was also obtained.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave