Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

Comparing Mobile Technologies for Teaching Vocational Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorders and/or Intellectual Disabilities Using Universally-Designed Prompting Systems

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Toni Van Laarhoven, Adam Carreon, Wendy Bonneau, Ashli Lagerhausen

Abstract

The purpose of this study was to compare mobile technologies with universally-designed prompting systems to improve the independent vocational performance of four adolescents with ASD and/or ID in school-based employment settings. Specific aims were to (1) compare the effectiveness of universally-designed prompting systems presented on iPads and HP Slates that involved participant-selection and participant-fading of available on-screen media prompts; (2) compare the usability of different mobile devices; and (3) determine if built-in decision prompts could improve problem-solving behavior during task completion. Results indicated that both devices resulted in immediate and substantial increases in independent responding for three of the four participants. All participants performed better with their preferred device and all self-faded reliance on instructional prompts as skill acquisition increased.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave