Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-03-2018 | Empirical Research | Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018

How do Adolescents Learn Cyber-victimization Coping Skills? An Examination of Parent and Peer Coping Socialization

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Stacey L. Bradbury, Eric F. Dubow, Sarah E. Domoff

Abstract

Recently, cyber-victimization has become an ever increasing concern for adolescents. Given the negative consequences of cyber-victimization, it is important to understand how adolescents learn strategies to cope (i.e., “coping socialization”) with cyber-victimization. The purpose of this study is to understand common coping strategies reported by adolescents, identify from whom youth learn cyber-victimization coping strategies (coaching), and explore how coaching is associated with adolescents’ self-reported use of coping. In a sample of 329 adolescents (49% male; 70% white), we found that positive coping strategies (e.g., problem solving, seeking social support) are used most frequently, and adolescents’ perceptions of both parent and peer coping socialization is associated with self-reported use of coping. Interventionists can use this information to adapt interventions to include influential positive socializers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018 Naar de uitgave