Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-03-2018 | Empirical Research | Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018

How do Adolescents Learn Cyber-victimization Coping Skills? An Examination of Parent and Peer Coping Socialization

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Stacey L. Bradbury, Eric F. Dubow, Sarah E. Domoff

Abstract

Recently, cyber-victimization has become an ever increasing concern for adolescents. Given the negative consequences of cyber-victimization, it is important to understand how adolescents learn strategies to cope (i.e., “coping socialization”) with cyber-victimization. The purpose of this study is to understand common coping strategies reported by adolescents, identify from whom youth learn cyber-victimization coping strategies (coaching), and explore how coaching is associated with adolescents’ self-reported use of coping. In a sample of 329 adolescents (49% male; 70% white), we found that positive coping strategies (e.g., problem solving, seeking social support) are used most frequently, and adolescents’ perceptions of both parent and peer coping socialization is associated with self-reported use of coping. Interventionists can use this information to adapt interventions to include influential positive socializers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018 Naar de uitgave