Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-06-2018 | Empirical Research | Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018

How to Attain a Popularity Goal? Examining the Mediation Effects of Popularity Determinants and Behaviors

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Yan Li, Yinyan Hu

Abstract

Popularity has been examined extensively in recent years, particularly regarding its behavioral correlates. However, much less is known about the social cognitive processes related to popularity and the strategies to attain popularity. This study examined the longitudinal association between popularity goal and popularity status by focusing on the mediation effects of perceived contributing behaviors for popularity (i.e., popularity determinants) and actual behaviors in a sample of 5th and 6th graders (N = 382; 47% girls) in China. The results revealed that participants’ popularity goal indirectly related to aggression, academic performance, and prosocial behaviors through the mediation of the corresponding popularity determinant perceptions. Furthermore, participants’ popularity goal longitudinally predicted their later popularity status changes through the mediation of perceptions of prosocial behaviors as a popularity determinant and prosocial behaviors. The findings of this study were discussed in relationship to their cultural context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018 Naar de uitgave