Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-07-2018 | Empirical Research | Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018

Differential Effectiveness of a Middle School Social and Emotional Learning Program: Does Setting Matter?

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Vítor Alexandre Coelho, Vanda Sousa

Abstract

There is a lack of studies in the literature addressing the differential effectiveness of Social and Emotional Learning according to their implementation setting. This study compared the effectiveness of an upper middle school Social and Emotional Learning program applied in two different settings: within school and after-school hours, while controlling for individual and class-level variables. There were 837 students (Mage = 12.70; SD = 0.98; 47.6% were female): 246 in the control group, 319 in the after-school intervention group and 272 in the within school schedule intervention group, assessed at pretest, post-test and follow-up seven months later. Multilevel analyses identified more positive intervention results in on self-esteem, self-control, and social awareness for students in the within school schedule groups. Girls gained more in social awareness in both program settings. This study highlights the importance of analyzing Social and Emotional Learning program´s differential effectiveness in order to optimize it.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Youth and Adolescence 9/2018 Naar de uitgave