Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original Paper | Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007

Factor Structure Evaluation of the Childhood Autism Rating Scale

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2007
Auteurs:
Caroline I. Magyar, Vincent Pandolfi

Abstract

This study investigated the factor structure of the Childhood Autism Rating Scale (CARS). Principal components analysis (PCA) and principal axis factor analysis (PAF) evaluated archival data from children presenting to a university clinic with suspected autism spectrum disorders (ASDs; = 164). PCA did not replicate components identified by DiLalla and Rogers (1994, Domains of the Childhood Autism Rating Scale: Relevance for diagnosis and treatment. Journal of Autism and Developmental Disorders, 24(2), 115–128) and Stella, Mundy, and Tuchman (1999, Social and nonsocial factors in the Childhood Autism Rating Scale. Journal of Autism and Developmental Disorders, 29(4), 307–317). PAF identified correlated Social-Communication, Social Interaction, Stereotypies and Sensory Abnormalities, and Emotional Regulation factors. Results differed across studies; however, each identified ASD related constructs conceptually consistent with DSM-IV. Although its development predates the DSM-IV, and many newer measures are available, the CARS’ psychometric properties, conceptual relevance, and flexible administration procedures support its continued use as a screening device in the diagnostic decision-making process.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007 Naar de uitgave

Erratum

Erratum