Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original paper | Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007

Predictors of Language Acquisition in Preschool Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2007
Auteurs:
Audrey Thurm, Catherine Lord, Li-Ching Lee, Craig Newschaffer

Abstract

In 118 children followed from age 2 to 5 (59 with autism, 24 with PDD-NOS and 35 with non-spectrum developmental disabilities), age 2 and age 3 scores of non-verbal ability, receptive communication, expressive communication and socialization were compared as predictors of receptive and expressive language at age 5. Non-verbal cognitive ability at age 2 was generally the strongest predictor of age 5 language, while at age 3 communication scores were a stronger predictor of age 5 language for children with autism. Early joint attention as well as vocal and motor imitation skills were more impaired in children who did not develop language by age 5 (but had relatively strong non-verbal cognitive skills) than in children who did develop language by 5.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007 Naar de uitgave