Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-01-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Detailed Assessment of Incontinence, Psychological Problems and Parental Stress in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Justine Niemczyk, Roman Fischer, Catharina Wagner, Alina Burau, Theresa Link, Alexander von Gontard
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Incontinence, psychological symptoms, parental stress and psychopathology were examined in 51 children (43 boys, mean age = 9.7 years) presented in an outpatient clinic for autism spectrum disorders (ASD) and in 53 matched controls (43 boys, mean age = 10.2 years). All children were clinically assessed for ASD, incontinence and psychopathology according to current guidelines. ASD was confirmed in 37 children and excluded in 14. Enuresis (16.2%) and daytime urinary incontinence (16.2%), but not fecal incontinence (8.2%) were more common in ASD than in controls. Children with ASD showed significantly more comorbid psychiatric disorders. Parents of children with ASD experience more stress. Parental stress was predicted by parental psychopathology, role restriction and group (patient/control), but not by incontinence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave