Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Brief Report | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

Brief Report: Pilot Single-Blind Placebo Lead-In Study of Acamprosate in Youth with Autistic Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Craig A. Erickson, Logan K. Wink, Maureen C. Early, Elizabeth Stiegelmeyer, Lauren Mathieu-Frasier, Vanessa Patrick, Christopher J. McDougle

Abstract

Rationale

An excitatory/inhibitory (E:I) imbalance marked by enhanced glutamate and deficient gamma-aminobutyric acid (GABA) neurotransmission may contribute to the pathophysiology of autism spectrum disorders (ASD).

Objectives

We report on the first single-blind placebo lead-in trial of acamprosate, a drug with putative mechanisms restoring E:I imbalance, in twelve youth with ASD.

Materials and methods

We conducted a 12-week single-blind, placebo lead-in study of acamprosate in youth age 5–17 years with autistic disorder.

Results

Six of nine subjects who received active drug treatment were deemed treatment responders (defined by a score at final visit of “very much improved” or “much improved” on the Clinical Global Impressions Improvement scale) and ≥25 % improvement on the Aberrant Behavior Checklist Social Withdrawal subscale.

Conclusion

Future larger-scale dose finding studies of acamprosate in ASD may be warranted given this preliminary indication of benefit.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014 Naar de uitgave