Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Brief Report | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

Brief Report: An Evaluation of TAGteach Components to Decrease Toe-Walking in a 4-Year-Old Child with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Angela Persicke, Marianne Jackson, Amanda N. Adams

Abstract

The current study evaluated the effectiveness of using a modified TAGteach™ procedure and correction to decrease toe-walking in a 4-year-old boy with autism. Two conditions were analyzed: correction alone and correction with an audible conditioned reinforcing stimulus. Correction alone produced minimal and inconsistent decreases in toe-walking but correction with an audible conditioned stimulus proved most effective in reducing this behavior. This has implications for decreasing toe-walking in other children with autism and may be easily used by teachers and parents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014Naar de uitgave