Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2012 | Brief Report | Uitgave 8/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2012

Brief Report: Effect of a Focused Imitation Intervention on Social Functioning in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2012
Auteur:
Brooke Ingersoll

Abstract

Imitation is an early skill thought to play a role in social development, leading some to suggest that teaching imitation to children with autism should lead to improvements in social functioning. This study used a randomized controlled trial to evaluate the effect of a focused imitation intervention on initiation of joint attention and social-emotional functioning in 27 young children with autism. Results indicated the treatment group made significantly more gains in joint attention initiations at post-treatment and follow-up and social-emotional functioning at follow-up than the control group. Although gains in social functioning were associated with treatment, a mediation analysis did not support imitation as the mechanism of action. These findings suggest the intervention improves social functioning in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2012 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Limitations of Meta-Analyses