Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2012 | Brief Report | Uitgave 8/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2012

Brief Report: Effect of a Focused Imitation Intervention on Social Functioning in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2012
Auteur:
Brooke Ingersoll

Abstract

Imitation is an early skill thought to play a role in social development, leading some to suggest that teaching imitation to children with autism should lead to improvements in social functioning. This study used a randomized controlled trial to evaluate the effect of a focused imitation intervention on initiation of joint attention and social-emotional functioning in 27 young children with autism. Results indicated the treatment group made significantly more gains in joint attention initiations at post-treatment and follow-up and social-emotional functioning at follow-up than the control group. Although gains in social functioning were associated with treatment, a mediation analysis did not support imitation as the mechanism of action. These findings suggest the intervention improves social functioning in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2012Naar de uitgave