Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Brief Report | Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014

Brief Report: DSM-5 “Levels of Support:” A Comment on Discrepant Conceptualizations of Severity in ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Amy S. Weitlauf, Katherine O. Gotham, Alison C. Vehorn, Zachary E. Warren

Abstract

Proposed DSM-5 revisions to the diagnosis of autism spectrum disorder (ASD) include a “severity” marker based on degree of impairment. Although qualitative differences between support levels are described, quantitative methods or practice recommendations for differentiating between levels remain undetermined. This leaves the field vulnerable to potential discrepancies between severity categorizations that may have inadvertent service implications. We examined overlap between mild, moderate, and severe impairment classifications based on autism symptoms, cognitive skills, and adaptive functioning in 726 participants (15 months—17 years) with ASD. Participants with mild, moderate, and severe autism symptoms demonstrated varying levels of adaptive and cognitive impairment. These discrepancies highlight the need for a clearly elucidated method of classifying level of support in ASD diagnosis.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014 Naar de uitgave